San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ruben en Nina - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ruben en Nina - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Nina

16 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

14 september 2011, Bethlehem

We vragen ons af wie ook al weer bedacht heeft om een vliegticket te boeken voor 7.40 uur, waardoor we nu om 4.40 uur ons lekker warme bedje moeten verlaten. Maar we hebben ook wel weer zin om een nieuwe plek te bekijken, dus San Francisco here we come!!
Jim, de zwager van Ina, is zo lief ons op dit belachelijke tijdstip naar het vliegveld te brengen dat toch ongeveer 1,5 uur rijden is vanaf Ina.

Na een vlucht van ongeveer 6 uur zijn we in San Francisco aangekomen. We nemen een soort van snelmetro naar 'downtown' en stappen uit dichtbij de straat waar ons hotel gelegen is. In de straat aangekomen blijkt dat we ter hoogte van nummer 2800 zijn en dat ons hotel aan nummer 966 gelegen is...mmm. Normaal zie je overal taxi's, maar net niet als je er eentje echt nodig hebt lijkt wel. Dus, off we go, lopend met al onze bagage richting het hotel. Na ongeveer 50 meter breekt één van de wieltjes van Ruben zijn reistas af, lekker dan. Na een aantal kilometer lopen, komen we bezweet en chagrijnig aan bij het hotel. Bij de receptie krijgen we te horen van een onbetrouwbaar uitziend Pakistaans mannetje dat onze boeking niet bij hem is doorgekomen. Gelukkig hadden we een uitdraai van de reservering bij ons, dus daar kon hij niet omheen. Hij vroeg of we dan in een ander hotel wilden overnachten, want zijn kamers waren overstroomd (yeah right) waarbij we korting zouden krijgen op de prijs die we zouden moeten betalen voor zijn hotel. We vertrouwden het zaakje voor geen meter, maarja wat moet je. Dus we stemden in met de voorwaarde dat er geen geld voor de overnachtingen door hem van onze creditcard zou worden afgehaald (or we will sue you dachten we erbij..). We werden gelukkig opgehaald door de Pakistaanse 'manager' van het andere hotel. Het andere hotel ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan hetgeen we geboekt hadden, dus waarschijnlijk hebben we hier nog mazzel mee gehad ook.
We hebben onze spullen maar even snel gedropt en het hotel en zijn lekker koffie gaan drinken in een erg gezellig tentje, waar we even lekker een tijdje hebben gezeten met een boek. Was wel fijn na zo'n ochtend...San Francisco is een heel gezellige stad, met wijkjes die heel erg van elkaar verschillen en allemaal hun eigen karakter hebben. Erg leuk om te zien. Wat ons wel opvalt is dat er heel veel zwervers op straat zijn. 's Avonds hebben we lekker sushi gegeten en zijn een beetje vroeg naar bed gegaan.

15 september 2011, San Francisco

Vanwege het tijdverschil met de oostkust zijn we om 5.00 uur al klaarwakker. Toch een beetje te vroeg om er al uit te gaan, dus we dommelen nog wat tot 7.00 uur. Bij het ontbijt komen we een Nederlands echtpaar tegen die vandaag naar huis vertrekt. Ze hebben nog een koelbox voor ons die we kunnen gebruiken tijdens onze rondreis en een buskaart voor de hele dag in San Francisco. Niet verkeerd dus! We pakken de bus naar de Fishermans warf waar er van alles te zien is. Er ligt een onderzeeër in de haven die de Amerikanen hebben gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Fascinerend om deze van binnen te bekijken en te bedenken dat er zoveel mannen op hebben gezeten voor een lange tijd op zee. Als we weer uit de boot komen, komt er net een veteraan naar ons toe die nog van alles verteld over zijn ervaringen op een duikboot tijdens de oorlog. Echt heel indrukwekkend.
Na de zeeleeuwen en andere publiekstrekkers te hebben bekeken (we willen eigenlijk ook naar Alcatraz toe, maar alle trips zijn helaas al volgeboekt voor de komende dagen) zijn we naar een park gegaan dat behoorlijk hoog ligt en een erg mooi uitzicht biedt over de stad. Verder nog wat gezellige wijken met kleurige huizen en huizen met Victoriaanse stijl bekeken tijdens een reis met een geinig trammetje, waar je zo op en af kan springen. Veel mensen hangen ook aan de buitenkant van de tram lijkt wel.
Om 18 uur zijn we weer bij de Fishermans warf voor een boottocht tijdens zonsondergang. Erg romantisch om met een lekker maaltijdje over het water te varen langs Alcatraz, verschillende eilandjes en uiteraard de Golden Gate bridge. Wat is San Francisco mooi!
Na een lange dag komen we weer terug bij het hotel en willen eigenlijk nog wat van het nachtleven bekijken, maar terwijl Ruben een verslag van de eerste dagen in de VS aan het schrijven is, val ik al in slaap, dus een heftige stapavond is het niet geworden...

• 17 September 2011 - 15:31

Monique Walta:

Hé Ruben en Nina,
    De tram is de bekende en zeer oude cable car, geinig hé!! en ja wat is San Fransico mooi, dat vonden wij ook.
    Veel plezier verder, geniet en ontspan,

groetjes Monique

• 18 September 2011 - 18:13

Tessa En Maarten:

He super leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Veel plezier nog.

• 19 September 2011 - 08:08

Angela Bos:

Hee die zeeleeuwen heb ik ook gezien toen ik er was. Eentje herken ik nog goed!
    Geniet ze.

• 19 September 2011 - 08:27

Iris Vonk:

Hoi Ruben en Nina,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen wat jullie allemaal mee maken in The States, ook mooie foto's! Geniet van alles!

• 19 September 2011 - 11:23

Jelly:

He amerikagangers,

leuk om te lezen en grappig die foto's...heimwee naar SF!

Veel plezier verder! En niet te veel mensen sue-en, he?

• 20 September 2011 - 13:20

Mignonne Dekker:

Hello Ruben en Nina,

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over San Francisco. Voor mij de gezelligste stad aan de westkust. Zelf ga ik er half december weer heen. Ik kan niet bijna niet wachten. Waren de pelikanen er ook nog bij Fischermans Warf?
    Nog heel veel plezier op de verdere reis.

groeten
    Mignonne

• 21 September 2011 - 07:30

Martha En Redbad:

Hoi kinders, leuk om dit te lezen en we blijven jullie volgen. Ook benieuwd naar verhalen Bethlehem, maar dat horen we later wel. Groetjes van Ibiza.

• 21 September 2011 - 21:55

Jollie:

Leuk leuk!! Kijk alweer uit naar het volgende verslag :-) Veel plezier nog xx

• 22 September 2011 - 09:53

Marjolein Wagemans:

Hallo,

Het klinkt allemaal goed en ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar de foto's en verhalen over de canyons en natuurparken, weer een heel ander deel van de states. Geniet ervan!

Groetjes Marjolein

• 22 September 2011 - 15:00

Linda (gemeente Uitg:

Hallo Nina en Ruben, op een geheimzinnige wijze ben ik achter dit blog gekomen. Leuk, dat jullie het opschrijven. Jullie hebben al heel wat meegemaakt. Ik krijg nu al heimwee naar Amerika. Moet echter nog 3 jaartjes wachten, bèh!
    Geniet ze nog van de resterende weken, jullie krijgen nog heel veel moois te zien!! Vertrouw me maar!
    Groetjes, een Amerika-fan